Bugün hergün olduğu gibi işe aracımla giderken ve herzaman ki gibi :) denemeler testler sonucu bazı veriler elde ettim
Aracımın pilini 1.5km mesafe de 3dk 40 sn ile full doldurdum ve istanbul trafiğinin en yoğun yerinde 8dk boyunca 1.1km mesafe pille ilerledim ( çoğunluğu düz yol hafif rampa ve hafif inişler dahiilnde (max %10))
ilk aracımı aldığımda 5.7 lt ortalama ile giderken şimdilerde bu oran 4.7 lt lere kadar inmiş durumda
Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı
8 Aralık 2013 Pazar
HYBRID AKÜ MALİYETİ HAKKINDA
arıza maliyeti olarak şöyle söyleniyor
Eksilen parabol şeklindede pilin ömrü var.
İdeal şartlarda 14 yıldan bahsediliyor.
Bu ideal şartlar ısı, aracın çalıştırılmadan uzun süre beklemesi (derin deşarj) uzun kmler yaparak sürekli şarj cycle ının kullanması gibi durumlar bu zamana olumsuz etken.
Ni-MH (Nikel-Metal Hidrit) akü fiyatı 2.000$+ülkemiz koşulları= 5.000TL gibi.
Her boşaldığında, Tam dolum ile tahmini 1.000 defa üzeri. Bu şu anlama geliyor, Her araca bindiğinizde, 300m irtifalı bir dağa 1.000 defa tırmanıp aşağı inerseniz, yaklaşık olarak pilin ömrü oldukça kısalacaktır. Fakat, böyle bir hat'ta taksi olarak çalışmıyorsanız, normal koşullarda zaten sistem %80'den fazla şarj olmuyor ki bu pil teknolojisinde ideal şarj anlamına geliyor. Bunun yanında, günlük kullanımlarda şarj seviyesi min. ile yarı kapasite arasında dolduğundan, kullanıcı geri bildirim ve firmanın AR-GE departmanı bilgi stoğuna göre; bu pillerin ömürleri aracın mekanik ömrü kadar olabilmekte.
Pillerde kullanılan madenler arasında maliyet-pilin hizmet süresi endeksinde şimdilik en uygun olanı Ni-MH piller. Lithium pillerin kullanımı daha iyi olsada daha pahalı olmaları tüketici için değişim süresinde araç kullanım maliyetini artırıyor.
04.12.2013 itibari ile, otomobil sektöründe gelinen son nokta olan Hybrid teknolojisine sahip Yaris Hybrid, alabileceğimiz en yakın lüks küçük sınıf aile otomobilidir.
Eksilen parabol şeklindede pilin ömrü var.
İdeal şartlarda 14 yıldan bahsediliyor.
Bu ideal şartlar ısı, aracın çalıştırılmadan uzun süre beklemesi (derin deşarj) uzun kmler yaparak sürekli şarj cycle ının kullanması gibi durumlar bu zamana olumsuz etken.
Ni-MH (Nikel-Metal Hidrit) akü fiyatı 2.000$+ülkemiz koşulları= 5.000TL gibi.
Her boşaldığında, Tam dolum ile tahmini 1.000 defa üzeri. Bu şu anlama geliyor, Her araca bindiğinizde, 300m irtifalı bir dağa 1.000 defa tırmanıp aşağı inerseniz, yaklaşık olarak pilin ömrü oldukça kısalacaktır. Fakat, böyle bir hat'ta taksi olarak çalışmıyorsanız, normal koşullarda zaten sistem %80'den fazla şarj olmuyor ki bu pil teknolojisinde ideal şarj anlamına geliyor. Bunun yanında, günlük kullanımlarda şarj seviyesi min. ile yarı kapasite arasında dolduğundan, kullanıcı geri bildirim ve firmanın AR-GE departmanı bilgi stoğuna göre; bu pillerin ömürleri aracın mekanik ömrü kadar olabilmekte.
Pillerde kullanılan madenler arasında maliyet-pilin hizmet süresi endeksinde şimdilik en uygun olanı Ni-MH piller. Lithium pillerin kullanımı daha iyi olsada daha pahalı olmaları tüketici için değişim süresinde araç kullanım maliyetini artırıyor.
04.12.2013 itibari ile, otomobil sektöründe gelinen son nokta olan Hybrid teknolojisine sahip Yaris Hybrid, alabileceğimiz en yakın lüks küçük sınıf aile otomobilidir.
Arka Koltuk altına yerleştirilmiş pillerin, arka yolcuların
ayaklarının arkasında kalan soğutma fanı hava girişi önüne yolculuk sırasında
battaniye, yastık gibi cisimlerin gelmemesine dikkat edilmelidir. Pil kutusu
içindeki sıcak hava bagaj içindeki hava tahliye kanalından dışarı atılır.
Kaydol:
Yorumlar (Atom)
